facebook Gegevens

Conversions API Meta ParameterPrioriteitGTM Data Layer Variable NameGA4 Field Name
Email

email_address(em)
HoogeventModel.user_data.email_addressuser_data.email_address
Click IDHoogN/Afbcx-fb-ck-fbc
Facebook Login ID

fb_login_id
MediumN/Auser_data.fb_login_id
Date of Birth

db
MediumN/Ax-fb-ud-db
Country

country(country)
MediumeventModel.user_data.address.countryuser_data.address.country
Phone Number

phone_number(ph)
MediumeventModel.user_data.phone_numberuser_data.phone_number
External ID

external_id
MediumN/Ax-fb-ud-external_id
Browser ID

fbp
MediumN/Ax-fb-ck-fbp
State


state(st)
MediumeventModel.user_data.address.regionuser_data.address.region
Gender

ge
MediumN/Ax-fb-ud-ge
First Name

first_name(fn)
LaageventModel.user_data.address.first_nameuser_data.address.first_name
Last Name

last_name(ln)
LaageventModel.user_data.address.last_nameuser_data.address.last_name
City

city(ct)
LaageventModel.user_data.address.cityuser_data.address.city
Zip Code 

postal_code(zip)
LaageventModel.user_data.address.postal_codeuser_data.address.postal_code

Uitleg

Deze punten moeten allemaal verzameld worden van de website, hoe meer hoe beter. Dit kan bijvoorbeeld uit een contactformulier komen of een aanmelding bij een nieuwsbrief. Hoe meer van de velden gekoppeld worden hoe beter de match, hierdoor wordt ook weer de retargeting op facebook beter.

De gegevens zoals Email, voornaam, telefoonnummer, achternaam, sta, regio, postcode en land worden “gehashed” Dit betekend dat van een email adress een reeks aan cijfers en letters worden gemaakt, waardoor deze in geen mogelijkheid meer herkenbaar zijn.